شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

استان مرکزی رتبه دوم گاز رسانی به روستاها را در کشور دارد

استان مرکزی رتبه دوم گاز رسانی به روستاها را در کشور دارد
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت:استان مرکزی رتبه دوم گاز رسانی به مناطق روستایی را در سطح کشور دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی محسن کهوند  گفت:هم اکنون 695 روستا در استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد:هم اکنون 86 درصد از خانوارهای روستایی استان مرکزی شامل 92 هزار و 482 خانوار در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارهستند که تا پایان سال به 90 درصد می رسد

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اظهار کرد: گازرسانی به 65 روستای این استان امسال در دست اجرا است که 54 طرح آن در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

کهوند یاد آور شد: شرکت گاز استان مرکزی در 10 سال اخیر به طور متوسط سالانه یک هزار و 400 کیلومتر حفاری داشته که عمده آن در حوزه روستایی بوده است.

وی ادامه داد: جایگاه گاز استان مرکزی در سبد انرژی سال 88 حدود 57 درصد بوده است که در پایان سال گذشته به 61 درصد رسیده است و بر مبنای برنامه چشم انداز توسعه این عدد باید به 84 درصد برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: هم اکنون هفت هزار و 800 کیلومتر شبکه گازرسانی و 246 هزار انشعاب در سطح استان نصب شده و 437 هزار و پنج مشترک از نعمت گاز برخوردار شده اند.

کهوند خاطر نشان کرد: 32 شهراستان مرکزی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که این رقم 100 درصد جمعیت شهری را شامل می شود.

وی ادامه داد: تا پایان امسال هفت شهرستان به طور کامل تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار خواهد گرفت که به عنوان شهرستان سبز معرفی می شوند.

کهوند اظهار کرد: استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن در تاسیسات گاز جایگاه ویژه ای دارد و 70 درصد خطوط لوله و ترانزیت کشور در بخش داخلی و صادراتی از این استان عبور می کند.

وی یادآور شد: پارسال چهارمیلیارد و 562 میلیون متر مکعب گاز در استان مرکزی مصرف شده است که رتبه هشتم را سطح کشور دارد
چهارشنبه ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید