شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

با اتمام گازرسانی ،برگزاری جشن سبز 7 شهرستان استان مرکزی تا پایان سال

با اتمام گازرسانی ،برگزاری جشن سبز 7 شهرستان استان مرکزی تا پایان سال
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت:7 شهرستان استان با توجه به اتمام گازرسانی به کلیه شهرها و روستاهای خود تا پایان سالجاری جشن سبز می گیرند.
محسن کهوند درگفتگو با روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی افزود:شهرستانهای اراک،آشتیان،کمیجان،خمین،محلات،دلیجان وخنداب 7 شهرستان مورد نظر هستند که به طور صد در صد از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: سایر شهرستانهای استان نیز به غیر از شهرستان تفرش بیش از 90درصد خانوار آنها تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند .
کهوند افزود:با احتساب شهرها و روستاهای استان در مجموع 97درصد جمعیت استان از این نعمت برخوردارندکه شامل حدوداً 320 هزار خانوار شهری و 92 هزار و 500 خانوار روستایی می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان به بحث گازرسانی به روستاها اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: عمده تمرکز فعالیتی شرکت طی سال های اخیر گازرسانی به روستاها بوده که درحال حاضر 705 روستا به طور کامل از نعمت گاز برخوردارند،این در حالی است که در حال حاضر 100 روستا نیز در دست اقدام است.
کهوند افزود: پیش بینی می شود با اتمام گازرسانی به این تعداد روستا تا پایان سال،90 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش قرار بگیرد.وی یادآور شد در حال حاضر در استان در مجموع یک هزار و 413 روستا وجود دارد که تعداد 361روستا بدون سکنه و حدود 225 روستا نیز بین 1 تا 20 خانوار دارند.
وی ادامه داد: تعداد 2 هزار و 800 خانوار در سطح استان وجود دارند که به علت کمی خانوار یا صعب العبور بودن منطقه امکان گازرسانی وجود ندارد.
وی همچنین به صنعتی بودن استان مرکزی اشاره کرد و افزود:استان مرکزی جزء چهار قطب صنعتی کشور محسوب می گردد.برخی از صنایع مادر نیز که نقش حیاتی برای کشور دارند در این استان واقع شده اند که کلیه شهرکها و نواحی صنعتی فعال،عملیات گازرسانی در آنها به اتمام رسیده است و هیچ متقاضی صنعتی بدون گاز استان وجود ندارد.
کهوند افزود:استان مرکزی رتبه هشتم مصرف گاز را در سطح کشور به خود اختصاص داده که 70 درصد آن حوزه صنایع و نیروگاه استفاده می شود.(با پیگیرهای صورت گرفته از بهمن ماه سال گذشته ،نیروگاه شازند که منبع اصلی انتشار آلودگی بود به جای مازوت تامین سوخت خود را با گاز تامین می نماید)
وی در پایان به بحث جایگاه های CNG استان پرداخت و خاطر نشان ساخت:68 جایگاه در سطح استان وجود دارد که 39 جایگاه تک منظوره و 28 جایگاه آن دو منظوره است.
کهوند افزود: در این جایگاه ها به طور متوسط روزانه 500 هزار متر مکعب گاز مصرف می شود که معادل 400 هزار لیتر بنزین در روز است.   

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید