شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

دستاوردهای شرکت گاز استان مرکزی در سه دهه انقلاب اسلامی ایران

دستاوردهای شرکت گاز استان مرکزی در سه دهه انقلاب اسلامی ایران
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با تاکید بر توسعه و تعالی همه جانبه استان (فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی) از ابتدای انقلاب تا کنون، فعالیت های گازرسانی در این مدت را کم سابقه و چشمگیر خواند.


محمد زند بگله اظهار نمود که این استان با جمعیتی بیش از یک میلیون و 352 هزار نفر، حدود 2 درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده است، افزود: استان مرکزی دارای 11 شهرستان، 29 شهر و یکهزار و 273 روستای مسکونی است که 69درصد جمعیت آن را شهری و 31 درصد دیگر را روستایی تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ شهر و روستایی از موهبت خدادادی گاز طبیعی بهره مند نبودند؛ در حالی که هم اکنون و پس از گذشت سی سال از این رویداد مهم و تاریخی، در سایه توجه مسئولان، 25شهر و 242 روستای استان زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارند.

زند بگله تصریح کرد: با توجه به فعالیت های مستمری که برای بهره مندی هرچه بیشتر مشترکان از گاز طبیعی صورت می گیرد، از چهار شهر باقی مانده (غرق آباد و نوبران از توابع شهرستان ساوه، همچنین هندو در و رازقان از توابع شهرستان های زرند و ساوه) دو شهر نوبران و غرق آباد به مجموعه شهرهای بهره مند از گاز استان اضافه خواهند شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی، با گازرسانی به شهرهای هندو در و رازقان، همه شهرهای این استان تا پایان برنامه چهارم توسعه زیرپوشش گاز طبیعی خواهند بود.

وی همچنین از بهره برداری طرح گازرسانی به 40 روستای استان مرکزی در دهه فجر خبرداد و افزود: هم اکنون 242 روستای این استان از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک استفاده می کنند و در دهه فجر امسال، این تعداد به حدود 300 روستا خواهد رسید.

زند بگله جمعیت شهری کنونی بهره مند از گاز طبیعی را 99 درصد و جمعیت روستایی بهره مند از این انرژی پاک را نیز 53 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با گازرسانی به شهرها و روستاهایی که در جشن انقلاب به بهره برداری خواهند رسید، این درصدها نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در باره گازرسانی به صنایع نیز گفت: در این بخش نیز فعالیت های چشمگیری انجام شده است تا جایی که هم اکنون از مرکز این استان( اراک) به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور یاد می شود.

وی افزود: هم اکنون بیش از یکهزار400 واحد صنعتی کوچک و بزرگ استان مرکزی از گاز طبیعی استفاده می کنند و گازرسانی به 54 واحد صنعتی دیگر نیز در دست اقدام است.

زند بگله بابیان این که احداث جایگاه های سی.ان.جی و گازرسانی به آنها از فعالیت های جدیدی است که با توجه به مسئله حمل و نقل و کاهش آلاینده های ناشی از آن در چند سال اخیر آغاز شده است، گفت: در این زمینه نیز اقدام های خوبی صورت گرفته تا آنجا که هم اکنون 23 جایگاه سی.ان.جی در سراسر استان فعال هستند که از این تعداد 9 جایگاه  تک منظوره است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در باره شبکه گذاری و نصب انشعاب نیز گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک متر شبکه در این استان اجرا نشده بود، اما هم اکنون بیش از چهار هزار و 582 کیلومتر شبکه و 178 هزار اشنعاب گاز(علمک) در این استان اجرا و نصب شده که حاصل این فعالیت، بهره مندی بیش از 285 هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی در استان مرکزی است

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید