شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

عملیات گازرسانی به شهر هندودر از توابع شهرستان شازند استان مرکزی آغاز شد

عملیات گازرسانی به شهر هندودر از توابع شهرستان شازند استان مرکزی آغاز شد
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی عملیات گازرسانی به شهر هندودر از توابع شهرستان شازند استان مرکزی طی مراسمی با حضور مهندس عزیزاله رمضانی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و هیأت همراه ایشان و استاندار استان مرکزی و نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از مسولین و مردم شریف این شهر طی مراسمی آغاز گردید.

دراین مراسم مهندس رمضانی طی سخنانی گفت : پیش از انقلاب اسلامی تنها پنج شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند بودند.اما اینک با گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بخش اعظم کشور از نعمت ارزشمند گاز طبیعی برخوردار شده اند.

وی اضافه کرد: استان مرکزی از جمله استانهایی است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر شاه‌راه گازی کشور مورد توجه شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به همه مناطق آن قرار دارد به گونه ای که هم اینک در استان مرکزی 99 درصد جمعیت شهری و 54 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که این درصد بالای بهره مندی نشان از توجه ویژه شرکت ملی گاز ایران به این استان است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران بر لزوم صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع موجود گاز در کشور تأکید کرد و افزود : گاز نعمتی الهی است که می‌طلبد برای باقی نگه داشتن آن برای نسل‌های آینده علاوه بر مصرف بهینه، نسبت به صرفه جویی در استفاده از این نعمت خدادادی از سوی مصرف کنندگان توجه ویژه ای صورت پذیرد .

 

استاندار استان مرکزی در این مراسم گفت : لازم می دانم از حضور ارزشمند مهندس رمضانی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در استان مرکزی تقدیر و تشکر کنم و از تلاش و توان بسیار بالای مهندس مشایخی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی و همکاران ایشان بخاطر فعالیت‌های گسترده‌ای که در امر گازرسانی و خدمات‌رسانی به مردم عزیز استان داشته‌اند سپاسگزاری نمایم.

استاندار استان مرکزی در ادامه افزود : در دور اول سفر هیئت دولت به استان مرکزی گازرسانی به 200 روستای استان مرکزی به تصویب رسید که با تلاش صورت گرفته در شرکت گاز استان مرکزی تمام این روستاها هم اینک از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

در ادامه این مراسم پس از تقدیر و تشکر نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی از معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز همچنین از مهندس مشایخی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی و کارکنان خدوم این شرکت، مهندس مشایخی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گازرسانی به شهر هندودر را چنین تشریح کرد :

طرح گازرسانی به شهر هندودر از جمله مصوبات دور اول ریاست محترم جمهور به استان مرکزی است که خط انتقال گاز این شهر به طول 43 هزار متر با اقطار 6 و 8 اینچ از خط انتقال گاز 30 اینچ غرب کشور در محدوده پلیس راه توره (کیلومتر 35 جاده اراک به ملایر) انشعاب گرفته شده است و با عبور از مناطق کوهستانی و روستاهای مسیر، گاز شهر هندودر تأمین خواهد شد. مهندس مشایخی در ادامه افزود : عملیات اجرایی خط انتقال گاز شهر هندودر در خرداد ماه سال 1386 شروع گردیده است و اعتبار این پروژه با تأمین کالا و اجرای آن معادل 27 میلیارد و 650 میلیون ریال می‌باشد که با اجرایی خط انتقال علاوه بر تأمین گاز ساکنین شهر هندودر، زمینه بهره‌مندی ساکنین 82 روستا با جمعیتی بالغ بر 3 هزار و 142 خانوار از نعمت گاز طبیعی فراهم خواهد شد. وی افزود : عملیات اجرای این خط انتقال گاز شهر هندودر در مرحله پایانی و آزمایش قرار دارد که همزمان با مرحله پایانی اجرای خط انتقال گاز شهر هندودر نسبت به انتخاب پیمانکار به منظور اجرای گازرسانی داخلی این شهر صورت گرفته که جهت گازرسانی داخلی شهر هندودر نیاز به اجرای 13 هزار متر شبکه و نصب 530 عدد علمک گاز همچنین نصب یک ایستگاه تقلیل فشار سی جی اس با ظرفیت 20 هزار مترمکعبی و یک ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس با ظرفیت 5 متر مکعبی می­باشد و اعتبار این پروژه با تأمین کالا و اجرای آن معادل 5 میلیارد و 732 میلیون ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی تأمین میگردد.

مهندس مشایخی گفت: با اجرای شبکه های داخلی و نصب علمکهای گاز این شهر ساکنین 2200 نفری شهر هندودر از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

در پایان این مراسم کلنگ گازرسانی داخلی شهر هندودر توسط مهندس رمضانی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران به زمین زده شد.

 

سه شنبه ۲۰ اَمرداد ۱۳۸۸
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید