شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

«دیدار هیأت مدیره و هیأت رییسه شرکت گاز استان مرکزی با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی»

«دیدار هیأت مدیره و هیأت رییسه شرکت گاز استان مرکزی با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی»
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، اعضاء هیأت مدیره و هیأت رییسه شرکت گاز استان مرکزی به منظور استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با ایشان دیدار نمودند.

در این دیدار که همزمان با اذان ظهر بود، نماز ظهر و عصر به امام حضرت آیت ا... دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک برگزار گردید سپس غلامرضا مشایخی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی ضمن عرض تبریک انتصاب شایسته حضرت آیت ا... دری نجف آبادی به نمایندگی ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به تشریح عملکرد شرکت گاز استان مرکزی پرداخت و در این خصوص گفت: با تلاشی که کارکنان شرکت گاز، همچنین همکاری و مساعدت مسئولین در سطح استان داشتند ساکنین 27 شهر از 29 شهر استان مرکزی که 99 درصد از جمعیت شهری را شامل می‌شود از نعمت ارزشمند گاز طبیعی برخوردار هستند و در همین راستا ساکنین 310 روستا که 54 درصد از جمعیت روستایی استان مرکزی را تشکیل می‌دهند از نعمت ارزشمند گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.مشایخی در ادامه این گزارش گفت : در حال حاضر 4 هزار و 880 کیلومتر شبکه گاز و 187 هزار علمک گاز در سطح استان مرکزی اجرا و نصب شده است که با وجود این حجم شبکه و علمک گاز، 301 هزار مشترک گاز از خدمات شرکت گاز استان مرکزی استفاده می‌نمایند. در همین راستا یکهزار و 650 مشترک صنعتی نیز از نعمت ارزشمند گاز طبیعی برخوردار می‌باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان مرکزی را 56 درصد یاد کرد و در این خصوص گفت : از ابتدای سالجاری تاکنون 2 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب کل مصرف گاز در سطح استان مرکزی بوده است که از این میزان 800 میلیون مترمکعب در بخش نیروگاه و 600میلیون مترمکعب در بخش صنایع و700 میلیون مترمکعب دربخش خانگی و تجاری مصرف شده است.

مشایخی در پایان سخنان خود اشاره‌ای به سال اصلاح الگوی مصرف کرد و در این رابطه گفت : با توجه به عدم توازن تولید انرژی گاز با مصرف در سطح کشور، انتظار این است که سخنان گوهربار مقام معظم رهبری درخصوص صرفه جویی سر لوحه همه مصرف کنندگان گاز طبیعی قرار بگیرد و با فرا رسیدن فصل سرما و راه اندازی وسایل گرمایشی نهایت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی صورت پذیرد.

مشایخی درخصوص صرفه جویی در مصرف گاز تأکید داشت : چنانچه هر مشترک گاز طبیعی در سطح استان مرکزی تنها 2 مترمکعب طی شبانه روز در مصرف گاز صرفه جویی نماید با وجود 300 هزار مشترک در سطح استان مرکزی معادل 600 هزار مترمکعب صرفه جویی گاز طبیعی فقط در سطح استان مرکزی صورت می‌گیرد و این عمل امکان پذیر است و رقم قابل توجهی خواهد بود.

در ادامه این دیدار نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن تقدیر و تلاش از فعالیتهای ارزشمند کارکنان شرکت گاز استان مرکزی، رهنمودهای در زمینه‌های گازرسانی به صنایع و افزایش جایگاههای سی ان جی در سطح استان مرکزی همچنین متعارف نمودن مصارف در بخشهای صنعتی، اداری، تجاری و خانگی نمودند و تأکید در بازرسی از بخشهای مختلف به منظور متعارف مصرف کردن گاز طبیعی را داشتند.

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید