غلامرضا مشایخی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت : با راه اندازی سامانه اتوماسیون اداری، کلیه مکاتبات در سطح شرکت گاز استان مرکزی از ابتدای شهریور ماه بصورت الکترونیکی انجام میشود.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در ادامه این خبر افزود : در پی دستورالعملهای موجود مبنی بر لزوم پیاده سازی و بهره برداری کامل از سیستم سامانه الکترونیک همچنین به منظور تسریع در کلیه مکاتبات ورضایتمندی ارباب رجوع و بهرهوری از امکانات همه جانبه به همت کارشناسان ومتخصصین واحد فناوری اطلاعات شرکت گاز استان مرکزی سیستم اتوماسیون اداری در سطح این شرکت به اجرا درآمده و کلیه مکاتبات در ستاد و نواحی گازرسانی این شرکت به صورت الکترونیکی Paper Less بر روی بستر شبکه WAN صورت میگیرد.
مشایخی در خصوص قابلیتهای موجود در نرمافزار اتوماسیون اداری این شرکت گفت : نرمافزار اتوماسیون اداری شرکت گاز استان مرکزی، دارای سیستمهای کار پوشه، مکاتبات، فرمهای سازمانی، تقویم و سررسید و سیستم بایگانی میباشد که علاوه بر امکانات فوق، نسخه تحت وب این سیستم با قابلیتهای مورد نیاز کارکنان سازمان، پیادهسازی شده است و دسترسی به کارپوشه سازمانی شخص را در هر نقطه خارج از سازمان امکانپذیر میسازد و دارای قابلیت انتقال پوشه همراه میباشد و به کاربر این امکان را میدهد تا در صورت لزوم کارپوشه خود را به خارج از سازمان بطور مثال به منزل برده و بدون ارتباط با هیچ شبکه ای (اینترنت، WAN) به آن رسیدگی کند.مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی مزایای راه اندازی این سیستم را 15 مورد برشمرد و به چند مورد از این مزایابدین شرح اشاره کرد : کاهش حجم کاغذ در مکاتبات اداری، عدم نیاز به چاپگر در درصد بسیار زیادی از مکاتبات، افزایش سرعت مکاتبات اداری و تسریع در انجام امور، استفاده از امکانات تفویض اختیار جهت رسیدگی به امور، دسترسی و تسریع در گزارشگیری از نامه های وارده و صادره و صرفهجویی در زمان جستجوی مکاتبات و نامه ها، ارسال و دریافت یکپارچه نمابر، دسترسی سریع به بایگانی اطلاعات پرسنلی، امکان بایگانی اطلاعات در واحدهای مختلف به طور مستقل، رویت گردش کار و نمایه سازی مکاتبات، ارتباط با شرکت ملی گاز ایران، ارتباط با سیستم اتوماسیون اداری از طریق نسخه تحت وب نرم افزار در هر نقطه خارج از سازمان.