شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

هفده پروژه گازرسانی در سطح استان مرکزی همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر نفت در استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت

هفده پروژه گازرسانی در سطح استان مرکزی همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر نفت در استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت

همزمان با گرامیداشت هفته دولت امسال، بهره برداری از ۱۶طرح گازرسانی روستایی و قطب صنعتی شهرستان تفرش در استان مرکزی آغاز می شود.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی درگفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که برای گازرسانی به این تعداد روستا و قطب صنعتی، ۸۵ هزار و ۸۴۶ هزارمترخط تغذیه و شبکه از نوع فولاد و پلی اتیلن اجرا شده است، افزود: بهره گیری از یک ایستگاه کاهش فشار برون شهری(سی.جی.اس) و هفت ایستگاه کاهش فشار درون شهری (تی.بی.اس) به ظرفیت های دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب و پنج هزارمتر مکعب، ازجمله مشخصه های فنی این طرح هاست.

غلامعلی صیادی با بیان این که با نصب نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ انشعاب گاز دراین ۱۶ روستا، دو هزار و ۳۵۰ خانوار روستایی دیگر نیز زیرپوشش گازطبیعی قرار گرفته اند، جمعیت روستایی بهره مند از این حامل انرژی را در استان مرکزی ۴۹درصد اعلام کرد و اظهار داشت: گازرسانی به این 16 روستا موجب خواهد شد سالانه در مصرف چهار میلیون و ۵۸۲ میلیون لیتر فرآورده نفتی صرفه جویی شود.

وی اعتبار هزینه شده برای به ثمر رسیدن این طرح ها را ۳۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ریال اعلام کرد.

صیادی با اشاره به وجود یکهزار و ۲۷۳روستا در استان مرکزی تصریح کرد: با احتساب گازرسانی به ۱۶روستایی که در هفته دولت امسال زیرپوشش گازطبیعی قرار می گیرند، تعداد روستاهای بهره مند از سوخت پاک به ۲۴۱ مورد خواهد رسید.

وی به بهره برداری از پنج طرح گازرسانی روستایی در هفته دولت اشاره کرد و افزود: سعیدیه، معین آباد، دل آرام، قلعه قدس و دلیجرد از توایع شهرستان تفرش ازجمله ۱۶روستایی هستند که در نخستین روز از هفته دولت به بهره برداری رسیده اند.

صیادی افزود: برای گازرسانی به این پنج روستا، ۱۸ هزار و ۶۰۰ مترخط تغذیه و شبکه (از نوع فولاد و پلی اتیلن) اجرا و ۴۲۰ انشعاب نیز نصب شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی با بیان این که در گازرسانی به پنج روستای مورد نظر از دو ایستگاه کاهش فشارگاز درون شهری(تی.بی.اس) با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ساعت بهره گرفته شده است، اظهار داشت: با گازرسانی به این روستاها که ۴۲۰خانوار را پوشش می دهد، در مصرف سالانه ۸۴۰ هزارلیتر فرآورده نفتی صرفه جویی خواهد شد.

صیادی اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به این پنج روستا را شش میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال اعلام و تاکید کرد: هزینه های تامین کالا و اجرای این طرح ها از منابع مالی داخلی شرکت گاز استان مرکزی تامین شده است.
 
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی در باره فعالیت های گازرسانی به شهرهای استان نیز گفت: استان مرکزی با بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۱شهرستان ۲۹شهر است که ساکنان ۲۴شهر آن زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی با بیان این که ۹۸ درصدجمعیت شهری استان مرکزی زیرپوشش گازطبیعی قرار دارند، گفت:عملیات اجرایی گازرسانی به پنج شهر باقی مانده استان نیز در دست پیگیری و اقدام است.

صیادی استان مرکزی به عنوان یکی ازچهار قطب صنعتی کشور  معرفی کرد و افزود: هم اکنون در این استان ۳۷۵مشترک صنعتی از گاز طبیعی بهره مند هستند و تلاش می شود واحد های صنعتی بیشتری از این حامل انرژی بهره مند شوند.

به گفته رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، اجرای چهارهزار و ۴۵۰ کیلومتر شبکه، نصب ۱۷۴ هزارو ۵۰۰ انشعاب گاز و جذب ۲۷۰ هزار مشترک خانگی و تجاری از فعالیت های انجام شده این شرکت تا مردادماه امسال است.

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید