شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

آینده نویدبخش توسعه گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان

آینده نویدبخش توسعه گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان
معاون وزیر نفت در امور گاز در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان
با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت‌گرفته و استفاده از استان‌های معین جهت همکاری در توسعه گازرسانی در سیستان و بلوچستان، آینده‌ای نویدبخش را در توسعه گازرسانی در این استان پیش رو خواهیم داشت.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به خاش که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مردم سراوان- خاش، جمعی از مقامات کشوری و مدیران صنعت گاز برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به عقب‌ماندگی این استان در حوزه‌های مختلف زیرساختی و خدماتی ازجمله؛ گاز و تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم در جبران این مهم، ما نیز در حوزه مسئولیت خود یعنی گازرسانی به این دیار شهیدپرور، این مهم را با تمهیدات انجام‌شده با قوت و قدرت انجام خواهیم داد که البته در این راستا، اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است. 

 

وی در ادامه، با اشاره به سخنان رییس‌جمهوری در خصوص نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان، بیان کرد: طرح‌های مختلفی در سطح استان در حال انجام است که چند ماه آینده، شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.

 

چگنی در ادامه، افزود: بر این اساس، در حال حاضر، ۵ شرکت گاز استانی به‌عنوان استان‌های معین مشغول توسعه گازرسانی در سطح استان سیستان و بلوچستان هستند تا گرما و امید را هرچه سریع‌تر برای مردم به ارمغان بیاورند.

 

معاون وزیر نفت در امور گاز همچنین صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز پالیزان- سوران- سراوان، با بیان این‌که اگر احساس کنیم ظرفیت و توان بیشتری در استفاده از دیگر شرکت‌های گاز استانی وجود دارد، حتماً این ظرفیت‌ها را به کار خواهیم گرفت، گفت: ما به مردم سراوان قول می‌دهیم با تمام توان، کار گازرسانی به سراوان را به پایان برسانیم، ضمن آن که انجام این مهم را وظیفه شرعی و انسانی خود می‌دانیم. 

 

وی با اشاره به این‌که قطعاً حضور گاز در هر منطقه، موجب رشد، شکوفایی و اشتغال‌زایی در آن منطقه می‌شود، تصریح کرد: دارا بودن بیش از ۳۰ میلیون مشترک گاز در کشور و عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های گازرسانی دنیا، وظیفه ما را در راستای خدمت‌رسانی به مردم در این حوزه سنگین‌تر می‌کند و بر همین مبناست که به فضل خدا در تلاش هستیم مابقی شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار را هرچه سریع‌تر از نعمت گاز بهره‌مند سازیم.

 

به گفته چگنی، در حال حاضر، ضریب نفوذ گاز در کشور در جمعیت شهری 98 درصد و در جمعیت روستایی بیش از ۹۱ درصد است که با گازدار شدن شهرها و روستاهای باقی‌مانده، این ضریب در مجموع، به بیش از ۹۹ درصد خواهد رسید.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، با تشکر از تمامی دست‌اندرکاران و پیمانکاران برای انجام این پروژه بزرگ، بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی، خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار تا آخر پاییز به بهره‌برداری خواهد رسید و شهرستان چابهار و کنارک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

 

گفتنی است، عملیات اجرایی خط لوله گاز پالیزان - پسکوه - سوران - زابل به طول ۱۵۳ کیلومتر، دارای یک ایستگاه کنترل فشار گاز در ابتدای خط است که فشار ۱۳۰۵ را به psi ۱۰۵۰ تبدیل می‌کند و از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در شهر سراوان اجرایی خواهد شد.

 

این عملیات اجرایی، گازرسانی به شهرهای میرجاوه، ریگ‌ملک، ده‌رئیس، نوک‌آباد و لادیز با اجرای ۳۰۰ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری خط تغذیه و توزیع و با اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

 

شایان ذکر است که افتتاح خط لوله گاز ایرانشهر - پالیزان به طول ۲۵۶ کیلومتر با پوشش گاز شهرستان خاش و کارخانه سیمان این شهر، همچنین گاز شهری مرزی میرجاوه و شهرهای میان مسیری سنگان و سیاه‌جنگل که توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اجرایی شده است، دیگر پروژه گشایش‌یافته در جریان این سفر بود.
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید