شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

حجم هدر رفت گاز طبیعی در استان مرکزی یک درصد کاهش یافت

حجم هدر رفت گاز طبیعی در استان مرکزی یک درصد کاهش یافت
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: حجم هدر رفت گاز طبیعی در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک درصدکاهش داشته است.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، مهدی کمال آبادی فراهانی با اشاره به تداوم اقدامات و برنامه های مربوط به جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی در تأسیسات و تجهیزات گازرسانی، افزود: مقایسه آمار هدر رفت گاز طبیعی تا پایان شش ماهه سال جاری با آمار مدت مشابه سال قبل، بیانگر کاهش یک درصدی است.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار تشکیل کارگروه اختصاصی، تدوین برنامه‌های عملیاتی، پایش برنامه‌های اجرایی و بهبود مستمر، در کاهش هدر رفت گاز طبیعی به عنوان یکی از مهم ترین رویکردهای شرکت گاز، اظهار کرد: حفظ و نگهداری مستمر و دوره ای تأسیسات، تجهیزات و تعمیرات سیستماتیک از طریق ثبت اطلاعات نرم افزاری از راهکارهای مهم شرکت گاز برای پیشگیری از هدر رفت گاز طبیعی در تأسیسات گازرسانی استان است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با اشاره به شناسایی دقیق مکان های هدر رفت و اتخاذ تمهیدات لازم در پیشگیری از پرت گاز، تصریح کرد: اقدامات اصلاحی بر اساس مکان های هدر رفت گاز، تفاوت داشته و هرساله میزان هدررفت گاز به صورت دقیق مورد اندازه گیری قرار می گیرد، تا اثربخشی اقدامات اصلاحی در هر حوزه بررسی و راهکارهای پیشگیرانه ارائه و اعمال شود.
مهدی کمال آبادی فراهانی در مورد نقش برخی از اقدامات اصلاحی در جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی، اذعان داشت: بهینه سازی مصرف سوخت و خاموشی به موقع هیترها در ایستگاه های تقلیل فشار گاز، نشت یابی دوره ای اتصالات گاز، ‌جمع آوری شیرها و  علمک های بلااستفاده، بررسی و کاهش احتمال هر گونه خطای اندازه گیری در سیستم های مشترکین عمده و جزء، بخشی از اقدامات مهم در کاهش هدر رفت گاز طبیعی از طریق تجهیزات و تأسیسات گاز است.
وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های موثر در افزایش میزان گازهای گمشده، وجود انشعابات غیر مجاز است که در راستای صیانت از منابع ملی، حقوق عمومی و ایمنی جان مردم، اقدامات قانونی مربوط به بازرسی، شناسایی و برخورد قضایی با متخلفین دارای انشعابات غیر مجاز به عمل می آید.
 
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید