شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

ذخیره سوخت دوم در زمستان یکی از الزامات صنایع استان برای فصل سرد سال است

ذخیره سوخت دوم در زمستان یکی از الزامات صنایع استان برای فصل سرد سال است
جلسه هماهنگی ذخیره سوخت دوم به منظور ورود به فصل سرد سال به درخواست مدیرعامل شرکت گاز استان و با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مرکزی، مدیرکل سازمان صمت استان، مدیرکل شرکت شهرک های استان و تعدادی از مدیران شرکت های صنعتی، در سالن جلسات معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مرکزی به مدیران شرکت های صنعتی، صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی در فصل سرد سال را با توجه به احتمال ناترازی گاز در سطح کشور توصیه کرد و گفت: شرکتها بایستی تعمیرات اساسی خود را به فصل سرد سال موکول نموده و همچنین از فرصت ایجاد شده در زمینه ایجاد مخازن سوخت دوم و ذخیره سازی گاز به روش های متنوع، اهتمام ورزند.
در ادامه، مهدی کمال آبادی فراهانی، مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: شیوه نامه جذب سرمایه گذار به منظور افزایش پایداری تامین گاز طبیعی از طریق احداث،" تاسیسات مقیاس کوچک مایع سازی گاز طبیعی ذخیره سازی و تبدیل LNG  به گاز طبیعی"، "تاسیسات فشرده سازی گاز طبیعی ذخیره سازی و تبدیل CNG به گاز طبیعی"، "تاسیسات ذخیره سازی گاز مایع و تبدیل آن به SNG ( گاز مایع مخلوط  با هوا قابل جایگزینی با گاز طبیعی)" از نکاتی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با توجه به ناترازی گاز در سال گذشته و کسب تجربیات بسیار ارزنده، این جلسه با هدف هماهنگی با صنایع جهت مدیریت بحران و استفاده از تجارب، به منظور افزایش پایداری تامین گاز طبیعی و بهینه سازی مصرف گاز در بخش صنعت تشکیل شده است.
کمال آبادی فراهانی به شیوه نامه جذب سرمایه گذار به منظور افزایش پایداری تامین گاز طبیعی و بهینه سازی مصرف گاز اشاره کرد و اظهار داشت : از راهکارهای وزارت نفت برای مدیریت 
ناترازی گاز در فصل زمستان و حمایت‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران، احداث واحدهای مینی ال‌ان‌جی، سی‌ان‌جی یا اس‌ان‌جی و ساخت تأسیسات ذخیره ‌سازی گاز است.
مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی به اقدامات صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و بیان داشت : با توجه به اهمیت موضوع و لزوم آمادگی صنایع استان برای فصل سرد سال، در سال جاری مکاتبات لازم با واحدهای تولیدی و صنعتی، سازمان صمت، شرکت شهرک های صنعتی و شرکت پخش فرآورهای نفتی برای ایجاد زیرساخت های لازم در صنایع برای تامین سوخت صورت گرفته است.
وی در پایان افزود: شرکت پخش فراورده های نفتی همکاری خوبی درجهت تامین سوخت مخازن صنایع استان داشته و قدردان این شرکت هستیم و از دیگر صنایع استان که هنوز موفق به تکمیل ظرفیت مخازن خود نشده اند درخواست داریم که اقدام لازم را مبذول دارند.
 
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید