همزمان با روز سهشنبه، هجدهم آذرماه، ایستگاه پرسشگری و میز خدمت شرکت گاز استان مرکزی با هدف تقویت ارتباط مسئولان با مردم در آستان امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون (علیهماالسلام) شهر اراک برپا شد. این برنامه که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در فضایی مردمی و صمیمی برگزار گردید، فرصتی ارزشمند برای برقراری ارتباط مستقیم با مسئولین فراهم ساخت تا مردم بتوانند سوالات خود را مطرح کرده و مشکلات خود را با مسئولان در میان بگذارند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، این مراسم با حضور محمد رضا سمیعی، مدیر عامل و کارشناسان شرکت گاز استان مرکزی، برگزار شد. وی در پایان نماز مغرب و عشاء به عنوان سخنران اصلی برنامه، در جمع نمازگزاران و مردم حاضر در آستان امامزادگان، به سخنرانی پرداخت و هدف اصلی از برگزاری این برنامه را، تقویت تعامل و ارتباط مستقیم مسئولان با مردم و ارائه خدمات شفاف و بیواسطه به شهروندان بیان کرد.
محمد رضا سمیعی در ابتدای سخنان خود، با تشکر از حضور مردم در این برنامه، به بیان مهمترین اقدامات و دستاوردهای شرکت گاز استان مرکزی در راستای گازرسانی به مناطق مختلف استان پرداخت. وی تاکید کرد که این برنامه به منظور پاسخگویی به سوالات مردم و بررسی مشکلات احتمالی در زمینه گازرسانی برگزار شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی در ادامه با اشاره به تلاشهای گسترده این شرکت در حوزه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی، بیان داشت: تا کنون 100 درصد از شهرهای استان شامل 35 شهر و 99.82 درصد از روستاهای استان شامل 1029 روستا از نعمت گاز طبیعی بهرهمند هستند. این میزان گازرسانی نشان میدهد که استان مرکزی یکی از استانهای پیشرو در امر گازرسانی در سطح کشور است و همواره در تلاش هستیم برای ارتقای زیرساختهای گازرسانی به مناطق محروم و دور افتاده استان با توجه به سیاستهای کلان کشور و در راستای توسعه پایدار، این روند بهبود یابد.
در این نشست، بخش قابل توجهی از زمان به پاسخگویی به سوالات مردم اختصاص یافت. مردم حاضر در این مراسم سوالات خود را درباره مسائل مختلف مرتبط با گازرسانی، مشکلات فنی، نحوه درخواست خدمات جدید، تعمیرات شبکه گاز، و همچنین نحوه برخورد با مشکلات قبضهای گاز مطرح کردند. مدیر عامل ومسئولین شرکت گاز استان مرکزی در این بخش به دقت به تمامی سوالات پاسخ دادند و تلاش کردند تا از نزدیک مشکلات مردم را بررسی و راهحلهایی ارائه کنند.
یکی از نکات مثبت این مراسم، استقبال گسترده و فعال مردم از ایستگاه پرسشگری و میز خدمت بود. این برنامه به طور ویژه در تقویت ارتباط مردم با مسئولین و ایجاد فرصتی برای مطرح کردن دغدغهها و نیازهای مردم در زمینه گازرسانی و خدمات عمومی تاثیرگذار بود. حضور مردم در این برنامه، نشاندهنده اهمیت تعامل مسئولان با شهروندان و جلب اعتماد و رضایت عمومی است.
سمیعی از عزم جدی مسئولان در راستای ارتقاء کیفیت خدمات گازرسانی و ایجاد زیرساختهای مناسب برای توسعه پایدار در استان مرکزی خبر داد و تاکید کرد که برنامهریزیهای آینده این شرکت همچنان در جهت رفاه بیشتر مردم و افزایش دسترسی به خدمات گاز طبیعی خواهد بود.
این برنامه به عنوان یک الگوی موفق در زمینه برقراری ارتباط نزدیک و صمیمی میان مسئولان و مردم، توانست به طور قابل توجهی به رفع مشکلات و دغدغههای مردم پرداخته و در بهبود خدمات رسانی شرکت گاز استان مرکزی گامهای مؤثری بردارد.
شایان ذکر است در پایان سخنرانی مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی، با طرح چند سوال راجب مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی از نماز گزاران، تعدادی جوایز میان کسانی که پاسخ صحیح داده بودند اهدا گردید.