شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

از ابتدای فصل سرما مصرف گاز دو هزار و 829 مرکز اداری و دولتی در استان مرکزی پایش شد

از ابتدای فصل سرما مصرف گاز دو هزار و 829 مرکز اداری و دولتی در استان مرکزی پایش شد
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از اجرای طرح پایش مصرف گاز در دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف خبر داد وگفت: از ابتدای فصل سرما مصرف گاز دو هزار و 829 مرکز اداری و دولتی در استان مرکزی پایش شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، محمدرضا سمیعی، خواستار همکاری بخش صنعتی و مصرف بهینه گاز طبیعی در بخش های خانگی، تجاری و اداری شد.

 

 مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با اشاره به دستورالعمل‌های وزارت نفت در خصوص تأمین پایدار سوخت زمستانی بیان کرد: دامنه این ابلاغیه شامل همه مجموعه‌های دولتی است و چنانچه هرکدام از آن‌ها ذیل موارد غیرضروری و پرمصرف قرار گیرند، مشمول قطع گاز خواهند شد.

 

سمیعی با اشاره به این موضوع که عزم شرکت گاز استان مرکزی برای رصد مصرف به ویژه در بخش ادارات و صنعت جدی است، تصریح کرد: بازرسی های ضربتی و مداوم از صنایع استان و ساختمان های ادرای در دستور کار قرار دارد؛ بطوریکه در در روز شنبه بیست و ششم آذرماه، تعداد 156 مرکز درسطح استان مورد بازرسی کارشناسان قرار گرفت که با 14 مورد اخطار و 4 مورد قطع گاز همراه بود.

 

 وی بیان داشت: رعایت دمای ۱۸درجه در فضای داخلی و سرپوشیده نقش موثری در مصرف هوشمند گاز دارد و این امر درفرآیند بازدیدها نیز مورد توجه و تاکید قرار می‌گیرد در صورت مشاهده عدم رعایت موارد مندرج در بخش‌نامه، اخطاریه برای اماکن تحت پوشش و دستور قطع گاز صادر خواهد شد.

 

سمیعی از تمامی ادارات، سازمان‌ها و سایر مراکز دولتی و عمومی درخواست کرد تا وسایل گرمایشی را یک ساعت قبل از آغاز کار روشن کرده و یک ساعت قبل از پایان کار خاموش کنند و خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و انجام معاینه فنی، تعمیر و نوسازی تجهیزات و دیگر اقدامات لازم به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نقش ارزنده ای در مصرف انرژی دارد و درصورت عدم رعایت مصرف این شرکت اقدام به قطع جریان گاز آن مرکز می نماید.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در ادامه با تأکید بر اینکه اولویت شرکت گاز استان مرکزی، گازرسانی به منازل و حفظ جریان پایدار گاز برای مشترکین خانگی است، گفت: با  توجه به کاهش دما  و مصرف بیش از اندازه گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری، ضروری است که در گازرسانی به بخش‌های مختلف، مدیریت مصرف انجام گیرد و در مسیر مدیریت مصرف گاز در دوره سرد سال، نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های مسئول هستیم و امید می رود در پرتو مشارکت مشترکین و تلاش خدمتگزاران مردم در حوزه گازرسانی خللی در حفظ جریان پایدار گاز در کشور و گرم نگه داشتن منازل هم وطنان عزیز به وجود نیاید.
یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید