شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

تعرفه قبض گاز مشترکین پرمصرف‌افزایش یافت

تعرفه قبض گاز مشترکین پرمصرف‌افزایش یافت
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران درباره اصلاح تعرفه گاز مشترکان خانگی، پله‌های اول تا سوم بدون تغییر قیمت باقی ماندند، اما پله چهارم تا ششم 30 درصد افزایش و پله هفتم تا دهم 50 درصد افزایش نسبت به تعرفه قبلی را داشتند و همچنین تعرفه پله‌های یازدهم و دوازدهم نیز عدد ثابت 5000 و 6000 تومان به ازای هر متر مکعب تعیین شدند.
‌به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی  محمدرضا سمیعی گفت: قبض گاز مشترکان بدین صورت محاسبه می‌شود که بسته به کل مصرف مشترک، میزان مصرف هر پله در تعرفه آن پله ضرب می‌شود و همه اعداد به دست آمده با یکدیگر جمع می‌شوند.

 

 مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی  با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی تعرفه گازبها و طرح‌های تشویقی از سوی دولت به وزارت نفت، در تشریح آن بیان کرد: مشترکان خانگی که مصرف گاز آنها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه پارسال کمتر شود، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه‌جویی معادل سه واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبهاء در صورتحساب آنها اعمال خواهد شد.

 

سمیعی افزود: تعرفه مشترکانی با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به پارسال افزایشی نداشته و صورتحساب آنها مشابه سنوات گذشته است؛ فقط تعرفه مشترکان پرمصرف بخش خانگی، یعنی از پلکان ۴ به بعد افزایش یافته است، این تغییر تعرفه از ۱۶ آذرماه در صورتحساب‌مشترکان محترم اعمال می‌شود.

 

وی گفت:بر اساس این آیین‌ نامه، اماکن مذهبی، هتل‌ها، مساجد و غیره اگر بیشتر از ۱۰ درصد نسبت به بازه مشابه پارسال، صرفه‌جویی در مصرف داشته باشند، به ازای هر یک درصد صرفه‌جویی، ۱۰ درصد بخشودگی در گازها و تا سقف ۴۰ درصد خواهند داشت.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در پایان از همه مشترکین گاز طبیعی و مردم شریف استان درخواست نمود که با کاهش مصرف گاز و رعایت دمای رفاه بین 18تا21درجه این شرکت را جهت پایداری جریان گاز و خدمت رسانی هر چه بیشتر یاری نمایند.
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید