شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

قدردانی استاندار مرکزی از اقدامات شرکت گاز به منظور جلوگیری از قطعی گاز مشترکین خانگی استان

قدردانی استاندار مرکزی از اقدامات شرکت گاز به منظور جلوگیری از قطعی گاز مشترکین خانگی استان
استاندار استان مرکزی و هیئت همراه از شرکت گاز این استان بازدید و از اقدامات شرکت گاز به منظور جلوگیری از قطعی گاز خانگی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی صبح روز سه شنبه 27 دی‌ماه به همراه میرزاخانی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری و هیئت همراه ، جمشیدی مدیر پخش فرآورده های نفتی استان وحیدری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با حضور در جلسه ستاد بحران این شرکت از شرکت گاز استان مرکزی و مرکز دیسپچینگ این شرکت بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین روند مدیریت مصرف انرژی در استان قرار گرفت.

وی در این بازدید، اظهار کرد: تغییرات اقلیمی و ورود هوای سرد سیبری به کشورهای حوزه خلیج فارس، سرمای بی‌سابقه‌ای را برای کشور به خصوص استان‌های شمال شرق به ارمغان آورده است که با مدیریت انرژی توسط مصرف کنندگان گاز طبیعی کمک شایانی به استانهای شمالی کشور خواهد شد.

مخلص الائمه با بیان که در این بین قطع گاز ورودی از کشور ترکمنستان باعث شده تا استان‌های شمال شرق که انتهای شبکه گازرسانی کشور قرار دارند؛ با اُفت فشار گاز مواجه شوند، تصریح کرد: تلاش‌های وزارت نفت و وزارت نیرو برای مدیریت مصرف موثر بوده؛ به طوری که تاکنون گاز بخش خانگی هیچ منطقه‌ای در کشور از سوی شرکت گاز قطع نشده است.

در این دیدار، محمدرضا سمیعی، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با اشاره به تاثیر مثبت کاهش ساعات کاری ادارات در کاهش میزان مصرف گاز، اظهار کرد: این تصمیم در کنار اعمال محدودیت‌های بیشتر برای صنایع و همراهی مردم موجب شده تا میزان قابل توجهی در مصرف گاز در استان صرفه جویی گردد.

سمیعی با اشاره به افزایش مصرف گاز کشور در بخش‌های تجاری و خانگی نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: در این بین بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، سهم ۷۸ درصدی از مصرف گاز را به خود اختصاص داده است که این موضوع ضرورت توجیه و تبلیغات بیشتری را برای همراهی مردم جهت کاهش مصرف گاز در کشور، ایجاب می‌کند.

براساس این گزارش محمدرضا سمیعی مدیرعامل شرکت گازاستان مرکزی در ادامه به عملکرد این شرکت در دوره ورود به فصل سرما واقدامات انجام شده توسط نیروهای مرتبط با ستاد بحران درسطح استان پرداخت و در خصوص نظارتها وبازدیدهای به عمل آمده درقالب پایش ادارات دولتی به صورت شبانه روزی مطالبی را عنوان نمود و از کلیه مشترکین گاز طبیعی درخواست نمود با صرفه جویی در مصرف گازطبیعی این شرکت را در پایداری شبکه های گازرسانی امداد نمایند.

شایان ذکر است درپایان جلسه، مخلص الائمه استاندار مرکزی وهیئت همراه وسمیعی مدیرعامل شرکت ضمن بازدید از مرکز دیسپچینگ این شرکت ،از نزدیک در جریان روند مدیریت مصرف وتوزیع گاز طبیعی در استان  ومیزان فشار ورودی وخروجی و رصد لحظه ای ایستگاه های ورودی شهرهای استان  و مراکز صنعتی قرار گرفتند.

سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید