شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

بهره برداری از پنج طرح گازرسانی در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت گازاستان مرکزی از به بهره برداری رسیدن پنج طرح گازرسانی روستایی در شهر کمیجان خبرداد.

مدیرعامل شرکت گازاستان مرکزی از به بهره برداری رسیدن پنج طرح گازرسانی روستایی در شهر کمیجان خبرداد.

عبدالحسین بشیری درتوضیح این خبر، افزود: اسفندان،چلپی، کوت‌آباد، کلوان و خمارباقی مجموعه روستاهایی هستند که با بهره برداری از طرح گازرسانی در آنها، بیش از ۹۵۰ خانوار روستایی از گازطبیعی بهره مند شده اند.

وی با بیان این که  منابع مالی این طرح ها از درآمدهای داخلی شرکت گاز استان مرکزی تامین شده است، مبلغ هزینه شده برای گازرسانی به این پنج روستا را  ۱۷ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال  اعلام کرد.

وی اظهارداشت: برای گازرسانی به روستاهای اسفندان، چلپی، کوت‌آباد، کلوان و خمارباقی،۵۰ هزار متر خط تغذیه از نوع فولاد و پلی اتیلن اجرا و ۹۵۰ انشعاب گاز نیز نصب شده است.

بشیری افزود: در گازرسانی به این روستاها، همچنین از یک ایستگاه کاهش فشار برون شهری (سی.جی.اس) به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب درساعت و دو ایستگاه کاهش فشار درون شهری  (تی.بی.اس) به ظرفیت هر یک ۲۵۰۰ متر مکعب درساعت بهره گرفته شده است.

بشیری با یادآوری این که بهره برداری از این طرح ها،بیش از 950 خانوار روستایی را از گاز طبیعی بهره مند کرده است، گفت: با بهره برداری از این طرح ها، سالانه درمصرف یک میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی یادآور شد: درسال جاری این شرکت به اجرای بیش از ۴۷۰ کیلومتر شبکه و نه هزار و ۴۷۰ انشعاب گاز اقدام کرده که دربخش نخست(شبکه)دو برابر و در بخش دوم (انشعاب) نیز ۵/۱برنامه مصوب اقدام کرده است.

بشیری تصریح کرد: هم اکنون۲۲۵ روستای استان مرکزی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید