شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در بخش گازرسانی در سطح استان مرکزی

دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در بخش گازرسانی در سطح استان مرکزی
استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 352 هزار نفر حدود 2 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است و مساحتی حدود 29 هزار و 130 کیلومتر مربع یعنی 8/1 درصد مساحت کشور را شامل می‌شود که تعداد 933 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی یا به تعبیری 69 درصد جمعیت استان در شهرها سکونت دارند و حدود 419 هزار نفر که 38 درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند در روستاهای استان مرکزی ساکن می‌باشند و استان مرکزی دارای 11 شهرستان و 29 شهر و 1273 روستای دارای سکنه است
با این مقدمه فعالیتهای صورت گرفته در راستای گازرسانی در سطح استان مرکزی به وضوح در ذیل  تشریح می‌گردد. البته قبل از اینکه به این فعالیتها اشاره گردد باید به این موضوع اشاره شود که تمام فعالیتهای گازرسانی در سطح استان مرکزی به برکت انقلاب و خون پاک شهدای عزیزمان طی سالهای بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی صورت گرفته است و قبل از انقلاب حتی یک متر شبکه گازدرسطح استان اجرا نگردیده بود.
در حال حاضر از 29 شهر استان مرکزی ساکنین 25 شهر از نعمت ارزشمند گاز طبیعی برخوردار می‌باشند و عملیات گازرسانی در چهار شهر دیگر استان در حال انجام می‌باشد و انشاءا... در دهه مبارک فجر سال جاری گازرسانی دو شهر غرق آباد و نوبران مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که با این وجود تعداد شهرهای گازدار استان به 27 شهر خواهد رسید و پیش بینی می‌شود دو شهر باقیمانده هندودر و رازقان نیز تا پایان برنامه چهارم توسعه از نعمت ارزشمند گاز طبیعی برخوردار شوند بنابراین 99 درصد جمعیت ساکندر شهرهای استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌باشند.
در بخش گازرسانی به روستاهای استان مرکزی نیز فعالیتهای بسیار چشمگیری صورت گرفته است به طوریکه تاکنون ساکنین 242 روستای استان که عمدتاً از روستاهای بسیار پرجمعیت استان می‌باشند از نعمت ارزشمند گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و پیش بینی می‌شود طی دهه مبارک فجر سالجاری تعداد 52 روستای دیگر استان به روستاهای گازدار افزوده شود و این تعداد به 294 روستا برسد. بنابراین 53 درصد از جمعیت روستایی استان مرکزی از نعمت ارزشمند گاز طبیعی برخوردار گردیده‌اند و عملیات اجرایی گازرسانی به 58 روستا در سطح استان مرکزی در دست اجرا و انجام می‌باشد.
از آنجائیکه استان مرکزی به ویژه شهر اراک یکی از چهار قطب صنعتی در کشور محسوب می‌شود در بخش گازرسانی به صنایع استان نیز فعالیتهای بسیار خوبی صورت گرفته است به طوریکه تاکنون یک هزار و 402 واحد صنعتی بزرگ و کوچک از گاز طبیعی استفاده می‌نمایند و گازرسانی به 54 واحد صنعتی نیز در حال انجام می‌باشد و در بخش گازرسانی به جایگاههای عرضه سوخت سی ان جی نیز در حال حاضر 9 جایگاه تک منظوره و 14 جایگاه دومنظوره که جمعاً 23 جایگاه عرضه سوخت سی ان جی می‌باشد در سطح استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در حال ارائه عرضه سوخت سی ان جی می‌باشند.
در حال حاضر بیش از 4 هزار و 582 کیلومتر شبکه گاز و تعداد 178 هزار علمک گاز در سطح استان مرکزی اجرا و نصب شده است و تعداد 285 هزار و 500 مشترک گاز در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی، جزء مشترکین گاز استان مرکزی می‌باشند
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید