شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

صرفه جویی ۲۴ میلیون بشکه نفت با جایگزینی گاز طبیعی در استان مرکزی

صرفه جویی ۲۴ میلیون بشکه نفت با جایگزینی گاز طبیعی در استان مرکزی
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان این که در سال جاری حدود چهار میلیارد متر مکعب گاز در سراسر این استان مصرف شده است، گفت: امسال با استفاده از گاز طبیعی به جای دیگر سوخت ها، در مصرف ۲۴ میلیون بشکه نفت خام صرفه جویی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان این که در سال جاری حدود چهار میلیارد متر مکعب گاز در سراسر این استان مصرف شده است، گفت: امسال با استفاده از گاز طبیعی به جای دیگر سوخت ها، در مصرف ۲۴ میلیون بشکه نفت خام صرفه جویی شده است. مهندس عبدالحسین بشیری در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: بخش های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی استان مرکزی در سال جاری، سه میلیارد و ۸۸۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند که ۹۴۱ میلیون متر مکعب آن به بخش خانگی و تجاری اختصاص داشت.

وی تصریح کرد: بخش های صنعتی و نیروگاهی نیز، امسال مصرف کننده دو میلیارد و ۹۳۹ میلیون مترمکعب گاز بودند که یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون متر مکعب آن در بخش صنعت مصرف شد.

بشیری همچنین در باره اجرای۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز در شهرها، روستاها، محورها و مناطق صنعتی استان مرکزی در یک سال گذشته اظهار داشت: این شرکت با اجرای این میزان شبکه توزیع، ۳۵۰ کیلومتر فراتر از برنامه مصوب به تعهدهای خود عمل کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با احتساب فعالیت های انجام شده در سال جاری، مجموع شبکه های اجرا شده در این استان به چهار هزار و ۲۶۵ کیلومتر رسیده است.

وی تعداد انشعاب های نصب شده در سراسر استان مرکزی را در یک سال گذشته، ۱۶۸ هزار و ۳۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: امسال به نصب ده هزار و ۲۰۰ مورد انشعاب گاز اقدام شد که این میزان، سه هزار و ۴۰۰ مورد، بیشتر از برنامه مصوب امسال شرکت گاز استان مرکزی بوده است.

بشیری گفت: گازرسانی به ۶۲ روستای استان مرکزی و ناحیه صنعتی پرندک، از دیگر فعالیت های امسال شرکت گاز استان مرکزی در یک سال گذشته بوده است و هم اکنون ۲۲۶ روستا در این استان از گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان این که گازرسانی به محدوده ها، واحدها و محورهای صنعتی از دیگر اولویت های مهم این شرکت به شمار می آید، اظهار داشت: به همین منظور بیشتر مناطق صنعتی استان مرکزی گازرسانی شده اند؛ به گونه ای که امسال با گازرسانی به ناحیه صنعتی پرندک، تعداد واحدهای صنعتی بهره مند از این انرژی ارزشمند به یکهزار و ۴۲۰ مورد رسیده است.

بشیری در باره بودجه تخصیصی شرکت گاز استان مرکزی نیز گفت: بودجه امسال شرکت گاز استان مرکزی در سال جاری ۱۳۵ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال بود که 100 درصد آن جذب و هزینه شده است.

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید