شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

نشست دو روزه هم اندیشی بهره برداری شرکتهای گاز استانی در شرکت گاز استان مرکزی

نشست دو روزه هم اندیشی بهره برداری شرکتهای گاز استانی در شرکت گاز استان مرکزی
همزمان با 25 شهریور ماه نشست هم اندیشی بهره برداری شرکتهای گاز استانی با حضور مهندس شیخ بهایی معاون مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی کشور،مدیر کل راهبردی نگهداری و تعمیرات صنعت نفت،معاونین بهره برداری ،روسای اندازه گیری جریان گاز، کارشناسان تعمیرات شرکتهای گازاستانی وتعدادی از روسای واحدهای ستادی مدیریت گازرسانی و رییس HSE شرکت ملی گاز ایران به میزبانی شرکت گاز استان مرکزی در اراک برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی در ابتدای این نشست کهوند مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی ضمن عرض خیر مقدم به ارائه گزارش فعالیتهای این شرکت پرداخت و در این خصوص گفت:شرکت گاز استان مرکزی دارای 470 هزار مشترک خانگی و تجاری است که شامل 98 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد  و 3هزار و 35 مشترک صنعتی با مصرف گاز سالانه حدود6 میلیارد متر مکعب است که در حوزه بهره برداری باید توجه ویژه ای صورت پذیرد سپس مهندس مجتبی شیخ بهایی معاون مدیر گازرسانی کشور گفت: شرکت ملی گاز ایران تمام تلاش خود را در بحث توسعه گازرسانی بکار بسته است.شیخ بهایی با بیان اینکه این شرکت به مقوله بهره برداری، اندازه گیری، سنجش دقیق گاز و ملزومات فیزیکی بهره برداری توجه ویژه ای دارد، افزود:با توجه به بهره مندی بیش از ٢١ میلیون و600 هزار خانوار در سطح کشور از نعمت گاز، این امر حساسیت بهره برداری در شرکتهای گاز استانی را چندین برابر می کند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در حوزه بهره برداری شیوه های هماهنگی بین استانها کم رنگ است، تاکید کرد: در این همایش باید شیوه های جدیدی در حوزه بهره برداری ارائه شود تا هزینه ها کاهش یابد.
شیخ بهایی با بیان اینکه در این همایش باید چالشهای این حوزه شناسایی و برای آنها راهکار ارائه شود، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این همایش حفظ و حراست از دارایی های فیزیکی بهره برداری، تعمیرات و نگهداری است.
وی ادامه داد: ارزیابی، مسائل ایمنی، اندازه گیری صحیح و دقیق گاز از دیگر مباحثی است که در این همایش باید به آن پرداخته شود.
به گفته معاون امور مهندسی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، این شرکت با توجه به میزان بالای مصرف انرژی در کشور باید توجه ویژه ای به مسائل بهینه سازی مصرف سوخت و تجهیزات داشته باشد که در این همایش به این موضوع نیز توجه ویژه ای خواهد شد.
در ادامه این مراسم یوسفی پور رییس HSE شرکت ملی گاز ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و در خصوص رعایت مقررات ایمنی در تاسیسات گفت:در زمینه ایمنی باید طوری عمل شود که حوادث و اتفاقات در تاسیسات و بهره برداری به کمترین حد ممکن کاهش یابد و نهایتاً به صفر برسد. یوسفی پور در ادامه به رعایت نکات ایمنی توسط پیمانکاران در اجرای پروژه ها مخصوصاً در حوزه بهره برداری تاکید کرد و سپس آمار و گزارشی در راستای حوادث و اتفاقات حادث شده در شرکتهای گاز استانی ارائه نمود و در ادامه این نشست اصل عربی مدیر کل راهبردی نگهداری و تعمیرات صنعت نفت کشور در راستای نظام راهبردی مدیریت دارایی ها ی فیزیکی صنعت نفت و مدل ارزیابی مطالبی را ارائه نمود.
بر پایه این گزارش، جلسه ٢ روزه هم اندیشی بهره برداری شرکتهای گاز استانی به میزبانی شرکت گاز استان مرکزی صبح روز سه شنبه (٢٥ شهریور)آغاز شده است که در این همایش سه کمیته تخصصی در غالب کمیته تخصصی بهره برداری و کمیته تخصصی اندازه گیري و کالیبراسیون همچنین کمیته تخصصی نگهداری و تعمیرات تشکیل گردید ودر این کمیته های تخصصی در مورد مباحث مرتبط تعمیرات و نگهداری و بهره برداری از گاز طبیعی به تبادل نظر و بررسی خواهند پرداخت.

سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید