شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

باید به سمتی حرکت کرد تا همه الگوهای مصرف به طور دقیق اصلاح شوند

باید به سمتی حرکت کرد تا همه الگوهای مصرف به طور دقیق اصلاح شوند
رئیس جمهور با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در زمینه اصلاح الگوی مصرف گفت: با توجه به وظیفه سنگینی که برعهده دولت است، باید به سمتی حرکت کنیم که همه الگوهابه طور دقیق و به درستی اصلاح شود.
دکتر محمود احمدی نژاد در نخستین نشست هیئت وزیران در سال 1388 که شب گذشته (یکشنبه 9 فروردین) انجام شد، با توجه به پیام نوروزی رهبر انقلاب مبنی بر اصلاح الگوی مصرف، برچهار محور مصارف عمومی، مصارف دولت، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و فرهنگ سازی تاکید کرد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر لایحه هدفمند کردن یارانه ها گفت: این لایحه  گامی بزرگ و پایه ای است و باید برای به نتیجه نشستن آن تلاش ویژه ای صورت گیرد چرا که این لایحه حاصل تلاش همه متخصصان و دلسوزان کشور است که مدت ها برای به ثمر رساندن آن تلاش کرده اند.

وی توجه ویژه به اصلاح الگوی مصرف عمومی در سه حوزه مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب یعنی نان، آب و انرژی را خواستار شد و افزود:  این سه حوزه را می توان به سرعت ساماندهی کرد و همانطور که سهمیه بندی بنزین با کاری ضربتی و دقیق و همراهی مردم صورت گرفت، این کار نیز با همراهی مردم انجام می شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: ظرفیت های مردم ما بسیار بالاست و مردم نشان داده اند که اهل کارهای بزرگ و تحولی هستند و هر جا که به نفع منافع ملی است محکم پای آن می ایستند و حرکت خود را به درستی مدیریت می کنند.

وی خطاب به هیئت وزیران تاکید کرد: باید برای این کار برنامه های دقیق و در عین حال ضربتی و انقلابی بیاورید تا هر چه زودتر عملی شود، مطمئناً ما در این خصوص با برنامه های معمولی به جایی نمی رسیم.

احمدی‌نژاد همچنین با تاکید  بر صرفه جویی  در مصارف دولتی گفت: همه دستگاه ها مسئول هستند و هرکس باید برای دستگاه خود برنامه ریزی کند تا هزینه های اضافی را از راه های مختلفی همچون کاهش مسافرت ها و همایش ها و هزینه های اضافی کاهش دهد.

دکتر احمدی نژاد افزود: حتی اگر بتوان یک درصد از بودجه مان را صرفه جویی کنیم این مقدار حدود 500 میلیارد تومان می شود که مبلغ کمی نیست.

وی افزود: شرکت های دولتی هم با یک درصد صرفه جویی در بودجه شان، هزار میلیارد تومان به دست می آورند که این نیزمبلغ کمی نیست و برای پیشبرد امور بسیار مؤثر خواهد بود.

یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید