شرکت گاز استان مرکزی|نمایش جزییات خبر

«شَهرُ رَمَضان اَلَّذی اَنزَلتَ فیهِ القُرآن»

ماه مبارک رمضان، ماه عشق، محبت، انسانیت، مساوات، ایثار، یکرنگی، برابری، خلوص، صمیمیت، سادگی و بندگی را تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه همکاران را مسئلت داریم.
رمضان فرصتی گرانبها برای بیشتر و بهتر اندیشیدن است. مجالی برای بازسازی و نوسازی ارزش‌های زیبای انسانی است. اقیانوس پاک و زلالی برای شستشوی ناپاکی‌ها و نادرستی‌هاست.
بیایید و بیاییم از این خوان بیکران الهی بهره گیریم و آنگونه که شایسته این میهمانی بزرگ می‌باشد مهیا شویم. مناسب دیدیم فرازهایی از سخنان پیامبر رحمت ومهربانی حضرت محمد (ص) را درباره این ماه پر خیر و برکت به شما همکاران محترم اهدا نمائیم.
ماهی است که در آن به میهمانی خدا دعوت شده‌اید و بدین سبب مورد مکرمت الهی قرار گرفته‌اید. با گرسنگی و تشنگی خود در این ماه گرسنگی و تشنگی روز قیامت را به یاد آورید. و بر فقیران و درماندگان خود صدقه دهید و بزرگان خود را احترام نموده و بر کودکان خود مهربانی کنید و با خویشاوندان رفت و آمد نموده و زبانتان را از گفتار بیهوده نگاه دارید.
و دیدگان خود را از آنچه نگاه کردن به آن جایز نیست فرو پوشید و گوش‌هایتان را از آنچه شنیدن آن روا نیست فرو بندید و بر یتیمان مردم مهربانی کنید تا پس از شما با یتیمانتان مهربانی کنند.
ای مردم ! هر یک از شما که اخلاقش در این ماه نیکو سازد گذشتن از صراط در قیامت و در روزی که قدم‌ها بر آن می‌لغزد بر او آسان شود و هر که در این ماه بر زیردستان خود آسان گیرد، خداوند نیز حساب اعمالش را آسان خواهد گرفت و هر که در این ماه شرّ خود را از دیگران بازدارد خداوند نیز در روز ملاقات، غضبش را از او باز خواهد داشت.
و هر که دراین ماه با خویشاوندان خود رفت و آمد نموده و پیوند نماید، خداوند نیز او را در روز ملاقات به رحمت خویش پیوند دهد و هر که در این ماه رابطه خود را با خویشاوندان ببرد خداوند نیز رحمتش را در روز قیامت از او خواهد برید.
ای مردم ! در این ماه درهای بهشت گشوده است پس از پروردگارتان بخواهید که آنها را به سبب گناهانتان بر شما نبندد. و در این ماه درهای دوزخ بسته است پس، از پروردگارتان بخواهید که آنها را به سبب گناهانتان بر شما نگشاید و در این ماه شیاطین به بند کشیده شده‌اند پس، از پروردگارتان بخواهید که آنها را بر شما مسلط نسازد.
و به عنوان آخرین کلام سیراب می‌شویم از دریای مهر بانوی آب و آفتاب حضرت زهرا (س) که فرمودند: « روزه‌دار روزه‌اش به درد نمی‌خورد اگر زبان، گوش، چشم و اعضایش را از گناه نگه ندارد.»
 
چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید